Toyota Corolla kombi 1,4D-4D
Malý povedený vznětový agregát v kombi nižší střední třídy. To vše navíc ve spojení s pětistupňovou robotizovanou převodovkou M-MT. Jak si dokáže poradit s tímto vozem a kolik si bude nárokovat paliva?
Zatím jenom předběžně-spotřeba se po ujetí cca 600 km včetně dynamických testů ustálila na příznivé hodnotě 5,1 l/100km. Při klidné jízdě není tedy vůbec problém se dostat pod pětilitrovou hranici. Řazení robotizované převodovky může být pro někoho kdo má zkušenost jen s klasickými automaty maličko překvapení, nicméně její funkčnost je celkem bezproblémová. Rychlost řazení odpovídá průměrnému řidiči. To znamená, že zkušený řidič by mohl být mírně zklamán a s manuální převodovkou by řadil rychleji a plynuleji. (zejména při řazení 1-2 a 2-3, dále pak už je proces přeřazení téměř neznatelný). Méně zdatným řidičům bude ovšem vítaným pomocníkem a zároveň bude oproštěn od, pro někoho nepříjemného, zvukového projevo jako by "klouzající" spojky u klasického automatu. Zvukový projev samotného motoru je na jedničku s hvězdičkou. Vůbec nechci srovnávat s hlasitými a nevyrovnanými třívalci 1,4 TDI, ale i v porovnání s chválenými čtyřválci 1,4HDI koncernu PSA je ještě tišší a nejen pro neodborníky je problém uvnitř rozpoznat, zda-li je pod kapotou vznětový, nebo zážehový agregát.
Podávaný výkon 66 kW je pro řidiče, kteří nevyhledávají sportovní výkony plně dostačující a vůbec není problém udržovat stálou dálniční rychlost přes 160 km/h a hravě se dostanete i ke 180 km/h. I při takto rychlých přesunech Vás bude stále těšit výborná spotřeba nepřesahující hodnoty 5,5 l /100km.
Jede a jede.